خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حمزه:

 خانواده‌ها نقش اساسی در خلق حماسه‌ها توسط رزمندگان اسلام داشتند

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: رزمندگان اسلام و مدافعین حماسه‌هایی را آفریدند که با حماسه کربلا مطابقت دارد و در این زمینه نقش خانواده‌ها و مادران و همسران بسیار اساسی بود.
کد خبر: ۹۵۴۴۱۵۰
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسيج در بهار، حجت‌الاسلام حبيب الله حمزه در یادواره شهدای روستای همه کسی که به همت پایگاه اسماء به مناسبت هفته دفاع مقدس و در راستای بزرگداشت کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی به خاطر دعای مظلومین عالم، امام(ره) را ذخیره‌ای برای بشریت قرار داد تا با پشتیانی مردم و امام زمان(عج) عصری را به وجود بیاورد که راه انبیا و اولیای الهی بود.

وی با بیان اینکه یکی از صحنه‌هایی که با عظمت است دفاع مقدس بود، گفت: رزمندگان اسلام و مدافعین حماسه‌هایی را آفریدند که با حماسه کربلا مطابقت دارد و در این زمینه نقش خانواده‌ها و مادران و همسران بسیار اساسی بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: زمانی که مادران با اعزام فرزندانشان به جبهه و جنگ در مقابل دشمن رضایت داشتند، این یکی از حماسه‌های بزرگی است که نشان‌دهنده نقش بسیار اثرگذار زنان و بانوان در جبهه‌ها است.

وی با بیان اینکه جوان مجاهد در راه خدا تربیت شده توسط مادران پاکدامن که پیروزمندانه به جنگ می‌پرداختند، تصریح کرد: مادران و همسران در تمام سوابق فرزندان شهیدان خود شریک هستند و بالاترین ارزش و افتخار برای یک زن همین مادر بودن است که می‌توانند جوان‌هایی را تقدیم اسلام کنند و به سعادت بزرگی برسند و صحنه‌های دفاع مقدس را ایجاد کنند.

حمزه با بیان اینکه امروز وظیفه ما است که این صحنه‌ها را قدر بدانیم و به حضرت زهرا (س) اقتدا کنیم، گفت: ما باید مراقب باشیم چراکه امروز دشمنان در حال برنامه‌ریزی هستند و عواملی چون جهل و هواپرستی انسان سبب می‌شود صحنه‌های دفاع مقدس و یاد شهدا را فراموش کنیم؛ اما باید همیشه نسبت به مسائل آگاهی داشته باشیم و غفلت نکنیم تا دشمن از این نادانی جوانان ما سوء استفاده نکند.

وی افزود: از جمله عواملی که باعث انحراف می‌شود نبود امام و غیبت آن در جامعه است که این را باید دقت کنیم چرا که وجود امام در بین مردم مانع انحراف انسان می‌شود و همچنین دانشمندان و عالمان و هنرمندانی که از علم و هنرشان سوء استفاده می‌کنند بنابراین باید مراقب باشیم که ما را از مسیر الهی منحرف نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات